Info fra Bestyrelsen

10. april 2019, Information til GF-Langager

Generalforsamlingen afholdt og ny bestyrelse er valgt.

Referat, regnskab og budget lagt på hjemmesiden og kontaktinfo opdateret.

25. februar 2019, Information til GF-Langager

Kommunen kontaktet for manglende gadebelysning på Langager (referencenummer: 8244843)

18. februar 2019, Information til GF-Langager

Der udsendes rykker 1 opkrævning af kontingent for kalenderåret 2019.

Det er kommet bestyrelsen for øre at kommunen som led i spareplan ikke mere betaler for drift af gadebelysningen, men fremover opkræver driften af borgerne på de private fællesveje via skattebilletten. Beløbet er 234 kr. pr. matrikel på Langager.

Samtidig går gadebelysningen tilbage til "gamle dage" og slukkes om natten 01 - 05.

18. januar 2019, Information til GF-Langager

Der udsendes opkrævning af kontingent for kalenderåret 2019.

Generalforsamlingen bliver på Jægerspris Skole, Møllevej 100 i Festsalen 10.4 kl 19:00

Mini julearrangement blev afholdt d. 30.11.2018 kl 16:30 på fællesarealet med gløgg og æbleskiver hvor "juletræet" blev tændt.

Pankas har forseglet revner i asfalten og mener der vil komme flere nye inden for et par år.

Stigbjerg enterprise (Jacob, Langager 12) er valgt til snerydning og saltning på Langager.

Alle medlemmer har betalt kontingent for 2018.

I forbindelse med kraftig blæst i flere omgange har der været nogle skraldebøtter der væltede og indholdet har fløjet rundt på Langager, så der opfordres til man sikrer sine skraldebøtter.

10. oktober 2018, Information til GF-Langager

Der er ingen medlemmer der har henvendt sig omkring ønske om at være tovholder på arrangementer af social karakter så derfor har der ikke været nogen.

Sejersten har været ude på Langager og rense sandfang i brønde under ristene til kloak.

Pankas er bestilt til reparation af revnet asfalt og kommer formentlig uge 42.

Et medlem har ikke betalt kontingent 3 år og sagen er sendt til Fogedretten Hillerød.

Leverandøren af legepladsen Lars Laj er ikke interesseret i at vedligeholde den, så

Sezen (39) tager opgaven og får en mand til at ordne træ og gynger mht sikkerhed.

Jens (8) tager opgaven med at køre sandkassen på genbrugen.

Langager 33 har fået ny ejer så revisorssuppleant Leif (2) overtager revisorrollen.

Langager 27 har fået nye ejere der overtager pr. 15.01.2018

Langager 37 er sat til salg.

13. juni 2018, Information til GF-Langager

Multipleks A.S v/ Allan Storgaard er vores nye leverandør til vedligehold af fællesarealerne og der er aftalt samme frekvens som tidligere leverandør:

- Græsslåning 3 gange om måneden.

- Slåning af kanter 1 gang om måneden samtidig med græsslåning.

- Sprøjte for ukrudt langs kantsten ved græs arealerne  og ved elskabe 2 gange årligt.

Bestyrelsen har bestilt tilbud til vedligehold af legeplads der er i lettere forfald.

Bestyrelsen er stadig på udkig efter en leverandør til asfaltarbejde på vejen.

Bestyrelsen har bestilt tilbud vedr. rensning af sandfang i kantstens brøndene.

Langager 31 har fået nye ejere der overtager pr. 1.7.2018

Langager 27 er sat til salg.

Langager 33 (tom grund) er sat til salg.

17. maj 2018, Information til GF-Langager

Der er fundet en ny leverandør til vedligehold af fællesarealerne - mere information følger når aftalen er helt på plads.

Der er begyndt at komme ukrudt op på vejen mellem kantsten og enkelte ejendomme og det er den enkelte grundejers ansvar at det bliver fjernet og det skal selvfølgelig helst ske inden asfalten tager skade. Det er også den enkelte grundejers ansvar at vejen holdes ren ud for ejendommen da der heller ikke er vedtaget nogen aftale om at foreningen skal renholde vejen.

Bestyrelsen er pt. på udkig efter en leverandør til vedligehold af selve vejen da asfalt har slået revner 3 steder omkring noget undergravning - mere information følger.

3. maj 2018, Information til GF-Langager

Hjemmesiden er opdateret med kontaktoplysninger, referat og regnskab fra generalforsamlingen.

Vores grønne arealer vedligeholdes pt. ikke.

Bestyrelsen har i denne uge konstateret at vi ikke har en aftale med vores nuværende leverandør vedr. pleje af vores grønne områder.

Vi er i gang med at indhente tilbud fra flere leverandører og vi forventer hurtigst muligt at kunne indgå en ny aftale.

Men indtil en aftale er indgået må vi leve med en lang græsplæne og hvis der går for lang tid inden aftalen er på plads så er muligheden at vi måske sammen kan slå vores grønne arealer.

Legeplads

Vores legeplads trænger til en kærlig hånd, både med hensyn til olie, men også til udskiftning af slidte dele, desuden skal der tages stilling til fremtiden for sandkassen, som i dag bruges af flere katte end af børn.

Bestyrelsen vil sammen med jer beboere over sommeren finde en løsning samt en arbejdsdag.

Sommerfest

Hvis der er nogle beboere der har lyst til at tage stafetten med at afholde vores sommerfest på Langager, opfordrer vi jer til at henvende jer til bestyrelsen.

Festudvalget og bestyrelsen vil så i fællesskab lægge rammerne.

Derudover er den nye bestyrelse ved at få overdraget økonomi, aftaler samt at få overblikket over fremtidige opgaver.

------------------------------------------------------o0o---------------------------------------------------------------